TAYLAND FESTİVALİ / @ceydaxofficial

Herkese merhaba! 
Bu sefer size 23 Nisan Pazar günü gittiğim Tayland festivalini anlatacağım. Bunun olucağını öğrendiğim andan itibaren gitmek için can attım. Oraya vardığımızda girişte biletler satılıyordu,bilet kalmayan kişilerin yakalarına ise bir sticker yapıştırıyorlardı.

İlk önce kumaş,cüzdan ve Tayca kitaplar satan standı incelemeye başladım. Başında çok sevimli bir kız vardı ve beni gördüğü an gülümsedi. Hepsi Tayland'dan getirtilmiş kumaşlardı. Tayca ve Türkçe kitaplara bakarken standın başında duran kız 'Kitabı elime aldım,içine baktığımda Tayca böyle bir kelime mi varmış diye sorduğum oldu.' dedi. Anlaşılacağı üzere Tayca dilini kitaplar üzerinden öğrenmemiz çok zor.

Diğer bir bölümde ise Tayland çayları bulunuyordu. Çok fazla yemek standı açılmıştı. Başlarında ki insanlarda gerçekten çok sevimlilerdi. Önlerinden 4-5 defa bile geçsen her seferinde nazik bir şekilde selam veriyorlardı. Birçok kişi (buna bizde dahil) yemekleri tatmadan önce domuz eti olup olmadığını soruyorduk. Damak zevklerimiz pek uymuyor gibi. Fakat göz ardı edilmeyecek tatları da bulunuyor. Sadece tatlı soslarında bile bolca acı bulunuyor. Şahsen acı soslarını denemeye cesaret edemedim. Benim denediğim yemekler 'tatlı soslu tavuk topları ve renkli pirinçler' oldu.
Tatlı sosunun içinde anladığım kadarıyla bal ve kırmızı pul biberde bulunuyordu. Tavuk topları ise ilk tatmada birazcık tuhaf geliyor. Herkesin beğenebileceği bir tat olmadığını düşünüyorum. Biz alışmışız pamuk gibi kızarmış etlere. Onu ilk denediğimizde ise lastik gibi gacır gucur ediyor. Fakat tadı dediğim gibi hoşuma gitti.
Gelelim renkli yapışkan pirinçlere,saygısızlık yapmak istemem ama üzgünüm,tadı hiç güzel değildi.
Renklenmesi için illa gıda boyası kullanılıyor evet fakat sabun gibi bir tatta gelmiyor değil. İçinde neler olduğunu gerçekten çok merak ettim.





Başka bir yemek standında ise sushi yapıyorlardı. Ne yazık ki biz alana kadar bitmişti. Fakat sunumları cidden çok iyiydi.
2 tane sunucu vardı biri İngilizce bir diğeri ise Tayca sunum yapıyordu. Festival sonrası onlarla tanıştım ve çok nazik kişilerdi. Diğer stantlara gelecek olursak masaj standı vardı. Belli dakikalar aralığında size masaj yapıyorlardı. Gözlemlememe göre herkes çok memnun kalmıştı. E zaten Tayland masajıyla da ünlü olduğu için şaşırmamak lazım.
Önlerinde ki masada ise Tayland boxu yapılırken giyilen şortlardan satıyorlardı.











Giriş bölümünde birde Taylandlılar da meşhur olan başka şeyler vardı tabii. Meyve/sebze oyup şekil verme. Gittiğim bir yiyecek fuarında da karşılaşmıştım,Taylandlı arkadaşlarımdan da duymuştum. Bu onlarda meşhur bir şeymiş.




Masaların üstlerine bile bakıcak olursanız Taylandlıların gösterişi çok sevdiğini anlayabilirsiniz.
İlerleyen zamanlarda sahneye bir kadın sanatçı ondan sonrada erkek şarkıcı çıkarak şarkı söylediler. Çekilişte yapıldı. Ben o sırada o alanda değildim fakat duyduğum kadarıyla kazanana Şişli Marriott Hotel'de bir gece bedava konaklama şansı veriyorlarmış.
Başka bir stantta ise Tayland noodleları ve çorbaları satılıyordu. Ben 2 tane noodle aldım bile,tatlarına bakmak için sabırsızlanıyorum!
El yapımı bileklik&yüzük,yastık kılıfı ve bakım ürünleri satıyorlardı.




Ortalıkta koşuşturan küçük sevimli Tayland'lı çocuklar görmenizde mümkündü. Benim karşılaştığım,konuştuğum her kişi çok sıcak bir şekilde karşılık verdi.
Fakat birkaçı yemeklerimizin çok yağlı olduğunu düşünüyor.


Tay dansçılar gösterilerini bitirdikten sonra 5-10 dakika boyunca isteyen kişilerle resim çekildiler. Arkalarında ki dev ekranda ise sürekli Tayland gösteriliyordu.







Stantlara gittiğiniz zaman ülkelerini tanıtan birçok küçük kitapları size hediye veriyorlardı.

Programın sonlarına doğru başta gördüğümü söylediğim Tay kumaşlarından yaptıkları etekleri ve elbiseleri üzerlerin de taşıyarak ufak bir gösteri yaptılar. Daha sonrasında ise onları açık arttırma yolu ile sattılar. Söylemeden geçemeyeceğim,internet üzerinden paylaştıkları bilgilerde gelirin bir miktarının yanlış hatırlamıyorsam Unicef'e bağış yapacaklarını okumuştum ve çok hoşuma gitmişti.
Bir Türk ve bir Tay erkeği boxcu gibi giyinip,sırtlarına ülkelerinin bayraklarını alıp insanlarla resim çekiliyorlardı.
Dansçı kızlar ile kendi yaptıkları anahtarlıkları gelen misafirlere satıyordu.


Köşe tarafta ise resim çekilme bölümü vardı. İsteyen I♥Tayland yazılı çerçevelerle isteyenler de şemsiyelerle resim çekiliyordu. Sonrasında ise resmin arkasına efekt ekliyorlardı.
Ben festival bitmeden 1 saat önce çıkmıştım. Çıkmadan önce onlarda meşhur olan bir dans müziği açtıklarında çoğu kişinin kapıdan dönüp ortaya dans etmeye geldiklerini gördüm. Hatta Tayland'lı arkadaşım benim bile elimden tutup onlara eşlik etmemi istedi.
Özetlemek gerekirse gidip görmeyi istediğim bir ülke Tayland. Tay arkadaşlarım çok nazik ama o gün orada da tanıştığım insanlardan da anladığım üzere çoğu insanı sıcakkanlı.









Yorumlar

Popüler Yayınlar